De titel roept een negatieve associatie op. Dat je als eigenaar van een bedrijf met personeel alleen maar ellende en kopzorgen krijgt.
De toegevoegde waarde die personeel oplevert voor jouw bedrijf kan echter enorm zijn. Door personeel krijg je als eigenaar ruimte om te bouwen en te groeien. Je hebt je handen meer vrij om te doen waar je goed in bent en waarom je ondernemer bent geworden.
Je bent een geboren leider, ziet kansen en durft risico te nemen, personeel is meer uitvoerend en kiest voor veiligheid.
Een ondernemer kiest daarom heel bewust voor werken met personeel. In de beautybranche zijn deze ondernemingen ver in de minderheid. De grootste groep werkt als ZZP'er, ook omdat de banen niet voor het oprapen lagen. Dit was zelfs een van de redenen waarom de opleiding niet interessant was om te gaan volgen. Tot nu. Personeel is schaars.
'Ik wens je veel personeel' maar dan van harte.
Tijden veranderen. Op dit moment komt er nauwelijks een reactie op een vacature, een schoonheidsspecialiste vinden wordt lastig op de krappe arbeidsmarkt.
Daarbij is de werknemer van toen (volgzaam en weinig eisen) niet meer de werknemer van nu (voorwaarden stellen en behoefte aan vrije tijd). Ik zeg niet dat ze geen gelijk hebben.
De sfeer en de uitdaging
Een groot gedeelte van je tijd ben je aan het werk, en het is belangrijk dat je je daar ook fijn voelt. Een goede onderlinge sfeer met het team is bepalend. Jezelf gehoord, gezien en gewaardeerd voelen evenzeer. Uitgedaagd worden om te groeien en je talenten te benutten maken je gelukkig op de plek waar je bent.
Betekenistijdperk
We zijn aangekomen in het tijdperk van betekenis. De verstandhouding tussen werkgever en werknemer is voorgoed veranderd.
Strakke functioneringsgesprekken hebben plaatsgemaakt voor open communicatie. De werknemer mag meedenken over het concept (de beste ideeën komen immers van de werkvloer). De werknemer laten groeien door haar of zijn talent of ambitie te benutten werkt voor twee partijen heel erg goed.
Samen fijne dingen ondernemen voor een goede balans. Dankbaar zijn en complimenten geven. Wederzijds respect en goede arbeidsomstandigheden.
Als je geeft dan krijg je terug, dan zijn werknemers bereid om voor jou te gaan. Om je bedrijf te ademen.
Het beste uit je medewerkers halen, hen laten floreren komt jou en je bedrijf ten goede. Leiderschap is een rol waar je in kunt groeien. Hoe beter je dat doet, hoe meer je ervan profiteert.
Ben zuinig op de mensen die voor je werken. Haal het beste in hen naar boven en doe het samen.
Volg zelf een training over effectief leiderschap, het zal beide partijen gelukkiger maken.
Meld je nú nog aan voor de tweedaagse training laat je team stralen!